Tények és tévhitek a Pilates módszerrel kapcsolatban III/II.

“Pörgős típus vagyok, nem tudok lelassulni”

3. Tévhit: A Pilates módszerrel tartott órák rendkívül lassúak. ezért pörgős típusú vendégeknek kifejezetten unalmasak
Nézzük meg ezt a kérdéskört a testkontroll oldaláról: a pilates órákon nagyon sok fontos információ hangzik el, amelyekre koncentrálva hajtjuk végre a gyakorlatokat, mindenki a saját tempójában. Ezért a pilates módszer egyben egy mentális tréning is, koncentrációs zavarok esetén kimondottan ajánlott. A zene kellemes, nem tempós, mert különben elvonná a figyelmet, és akkor megszűnne a testkontroll. Joseph H. Pilates eredetileg Contrology-nak nevezte el módszerét. Ezen a néven azonban nem lett népszerű, ezért saját nevét kezdte el használni.
Ha az óra céljának megfelelően igyekszel ténylegesen végrehajtani az utasításokat, garantáltan nem lesz időd unatkozni. A saját tempó miatt mindenki az erőnlétéhez mérten dolgozik. A gyakorlottabbak választhatnak nehezebb kiindulóhelyzetet, illetve a gyakorlat sorokból többet végezve igazíthatják erőnlétükhöz az órát. Mindig a mozdulat minősége és nem a mennyisége számít. A kontrollal, tudatosan végrehajtott gyakorlat nagyobb izommunkát követel, hiszen precízebb a végrehajtás és hiányzik belőle a lendület. Pilates óráimon nem csak a pontos kivitelezést, hanem a gyakorlatok célját és értelmét is megtanulod, így edzésed tudatos lesz.
Ennek hiányában a végrehajtott gyakorlatok sokszor vagy egyáltalán nem a célzott izomcsoportra hatnak. Helyette az ízületeket terhelik túl és emiatt előbb-utóbb derék, térd vagy egyéb izületi fájdalom jelentkezik. Ha megtanulod kontrollálni a mozdulataidat, és tudod azt is, hogy mi az adott gyakorlat célja, és hogyan kell helyesen végrehajtani, akkor sokkal hatékonyabban fogsz tudni edzeni más órákon is, vagy a fitneszben, hiszen pontosan oda fogsz dolgozni, ahova szeretnél. A Pilates órákon a tudatossággal, a has és farizomkontrollal valamint a megfelelő erősítéssel és nyújtással nemcsak testünk hosszútávú egészségét őrizzük meg, hanem TELJESÍTMÉNYT is FOKOZUNK. Ha beiktatod az órarendedbe, sokkal eredményesebb leszel dinamikus órákon, egyéb sporttevékenység közben, és nem utolsó sorban karbantartott izomzatoddal nem kell különböző fájdalmak miatt abbahagynod azt a mozgásformát, amit szeretsz.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt szereti:
search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close