Tények és tévhitek a pilates módszerrel kapcsolatban II.

II. Tévhit: “Ha fogyni akarsz ne Pilatesre járj”

Tény: a Pilates elősegíti a fogyást, nézzük meg az okait.
1. Az első és egyik legkiemelkedőbb hatás a pilates hasizom gyakorlataiban rejlik. Továbbfejlesztett változata, a Bodybalance Pilates hasizom erősítő technikája egyedülálló módon erősíti a hasizmok összes rétegét, különös tekintettel a hasűri nyomást fenntartó haránt hasizomra, amelynek edzése stimulálja a belső szerveket, a bélrendszert, és ezáltal anyacserét fokoz. A megfelelő gyorsaságú anyagcsere pedig elengedhetetlen a fogyáshoz. A mély rétegek megedzése által már a konkrét fogyás beindulása előtt is laposabb lesz a has. Különösen hatásos a hasizom alsó részének edzésére és a szétnyílt hasizom regenerálására.
2. A hasizom gyakorlatok mellett a pilates óra több más gyakorlata is fokozza az anyagcserét és a nyirokkeringést pl a laza kis nyújtásnak tűnő kisgyermek póz szintén enyhe nyomást gyakorol a bélrendszerre.
3. Gyakorlatsorai komplexek, az egész testre hatnak. Az összeállítástól függően a pilates óra igen nehéz funkcionális edzéssé is válhat. Az álló és talajon végzett gyakorlatok váltogatása pedig serkentően hat a szív-érrendszerre, mellyel intervall jellegű terhelést érhetünk el, ami köztudottan az egyik legjobb kalória égető edzésforma.
4. A gyakorlatok alatt alkalmazott légzésnek szintén fontos szerepe van a test folyamatainak, ezáltal az anyagcserének a felgyorsításában. A Pilatesen alkalmazott légzéssel hőt termelünk, ami felmelegíti testünket, beindítja és felgyorsítja az anyagcserét.
5. Az órán saját testsúllyal dolgozunk. Minél nagyobb súlyt kell valakinek megtartania, illetve minél nagyobb az izomtömege valakinek, minél precízebben dolgozik, annál több kalóriát éget el.
6. A nyújtások által rugalmasabbá vált izmok nagyobb mozgásteret, ezáltal nagyobb és mélyebb terpeszeket, kitöréseket, hatásosabb végrehajtást, nagyobb izommunkát tesznek lehetővé. A teljesítmény növekedése által pedig még több kalória ég el.
+1 Nem utolsó sorban a Pilates hatására fejlődik a testtudat, és a pontosan kivitelezett gyakorlatoknak mindig sokkal erősebb a hatásuk.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt szereti:
search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close