Harmónia Pilates Stúdió Megosztom a Facebook -on! Megosztom az IWIW -en!Megosztom a Twitter -en!Megosztom a Google -on!
 



 


A Pilates hatásai



A gyakorlatok főként a mély hasizom és
a hátizom megerősítésére, stabilizálására, az erős és karcsú végtagok kialakítására koncentrálnak.

A vázizomzat megerősítése során a
gerinc, a csípő és a vállizület mozgékonyabbá válik.

Az izomzat esztétikus kidolgozottságát
az edzés során harmonikusan váltakozó erősítő-nyújtó gyakorlatokkal érjük el.


Az edzés során történő tudatos légzés segíti koncentrációs készségünket,
növeli teljesítőképességünket.

 

A Pilates célja, hogy testünk egészséges erőnlétbe kerüljön és elsajátítsuk azt a helyes testtartást, amellyel megerőltetés nélkül, szabadon mozoghatunk saját testsúlyunkkal. A speciálisan kifejlesztett statikus és dinamikus gyakorlat-sorozatok a test vázizomzatát erősítik, mely gerincünk tartásában jelentős szerepet játszik. A Pilates segítségével izomzatunk egyenletesen és harmonikusan erősödik, mozgás-kultúránk tudatossá válik. Egyedi légzéstechnikájának köszönhetően a Pilates torna olyan mélyizmokat használ, amelyek segítségével nemcsak testtartásunk és felépítésünk válik rugalmassá, de közérzetünk is érezhetően javul.

                       A Pilates-módszer természetesen
                         nem pótolja az orvosi kezelést!

Pilates jótékony hatásai
 

Pilates elemei

A Pilates módszer elemei

› mozgás minőségének javítása
› rövid izmok megnyújtása, gyenge izmok megerősítése
› különös figyelem a testtartásért felelős izmokra és a test irányítására
› megfelelő légzéstechnika kidolgozása
› test mechanikájának megértése és javítása
› szellemi ellazulás

A Pilates bármely nem és korosztály számára
a testedzés biztonságos és hatékony módját kínálja.

 

 

Hátfájás

A Pilates módszer nagy hangsúlyt fektet a hasizmok edzésére, melyeknek szerepük van a gerincoszlop megtámasztásában
a hátfájásban szenvedőknek pedig pontosan erre van szükségük.
A módszer különösen érezteti jótékony hatását a folyamatos ülömunkát végzőknél.

Izomegyensúly - probléma


Egész nap azonos munkamozdulatokat végzőknél fokozódik az izmok túlterhelésének kockázata. A Pilates gyakorlatok segítenek fenntartani és helyreállítani az izomegyensúlyt, és hatékonyan elősegítik a felépülést a különféle sérülésekből is.

Szép testalak


A Pilates gyakorlatok egyik fő előnye, hogy az izmok tónusát növeli és segítségével a has laposabbá, a fenék és a comb
feszesebbé válik.

Mi a gerincbántalmak egyik leggyakoribb oka?

Egyes izmok (pl. a gerincmerevítők) a támlás széken ülés és a folyamatos előre hajlás miatt kinyúlnak.
Sokszor még aránytalanul is, ha jobbkezes vagy és számítógépet használsz.
Ilyenkor a jobb oldali hátizmok jobban megnyúlnak az folyamatos enyhe balra csavarodás miatt.

Az ellentétes oldali izmok pedig összehúzódnak. Más izmok megrövidülnek, összehúzódnak a mindennapi élet mozgásszegénysége miatt. Ilyenek a combhajlítók, a mellizmok stb. A görcsös, merev izomzat - mely érintésre, nyomásra fájdalmas -, az ereket, idegeket is nyomja. A merev csuklyásizom így okozhat évekig tartó fejfájást.
A mellizmaid rövidülése és a gerincmerevítők kinyúlása együttesen előre húzza a vállaidat. Ennek következménye
a meggörnyedt hát, mely sokszor iszonyú fájdalmakkal jár, gondolj csak a porckorongsérvre.

A mellkas felső része összeszorul, és a tüdőd nem képes tökéletesen ellátni a feladatát.
Ha a tüdőd nem működik rendesen, a méreganyagok nem tudnak kiürülni, és ez számtalan betegség forrása.
Az izmok aránytalan kinyúlása és rövidülése elhúzza, kimozdítja a csigolyákat a helyéről.
A kimozdult csigolya károsan befolyásolja a hozzá kapcsolódó szerveket is a gerincvelői reflexív lévén.
Például a háti kettes csigolya a szívvel van összeköttetésben, és elmozdulása esetén szívritmuszavart okozhat.

Ilyenkor semmi szervi elváltozás nincs a szívben, és elegendő a csigolyát helyére tenni.
Egy ördögi folyamat veszi kezdetét, mely a széken üléssel kezdődik, s a kinyúlt izmokon át vezet a gerinc eltorzulásához, majd szervezet általános legyengüléséhez.
 
Szerencsére léteznek egyszerűen alkalmazható, szelíd és bevált módszerek a pilates által, melyek segítségével megóvhatod gerinced épségét és szépségét. Neked is lehet olyan testtartásod, melynek környezeted ámulattal adózik! Ha jó a testtartásod, nemcsak sokkal szebb látványt nyújthatsz még egyszerű ruhákban is, hanem egy óriási lépést teszel általános egészséged felé.

 
 

Copyright © 2010 Harmónia Pilates Stúdió. All Rights Reserved  |  7400 Kaposvár, Fő u. 47.                         webwarázsló design